2012. július 1., vasárnap

Meggyes marcipános paleo trüffeltorta

Apukámnak volt a hétvégén születés és névnapja, így egyértelmű volt készítek neki egy csoda finom tortát. Nagyon szereti lúdláb tortát, így valami hasonló paleo-s változat készült. 

A tésztából dupla adagot készítettem, de egy adag is elég mert ketté vágható szépen ha lehűlt.

A tortalap elkészítése:


200g darált mandula
120g mandula liszt
1 zacskó sütőpor
3 púpos ek kakaópor
5 tojás
3 ek méz vagy xilit
1/2 teáskanál vaníliaaroma
 
A sütőt előmelegítettem 170 fokra. A száraz hozzávalókat egy mély tálban összekevertem. A tojásokat kettéválasztottam, és a fehérjét pici sóval felvertem. A mézet és a tojás sárgákat összekevertem és hozzá adtam a liszt keverékhez. Kicsit nehezen keverhető ekkor még a tészta, így a fehérjét több lépésben célszerű hozzáadni. Az utolsó adagot szép óvatosan kell keverni ne törjön össze a fehérje, ha lehet. Sütőpapírral kibélelt 24 cm átmérőjű tortaformában 20 perc alatt megsült. Mivel én nagy társaságra készültem, még egy hasonló tésztát sütöttem.


A tésztát előző nap készítettem el, így másnapra lehült, könnyebben ketté lehetett vágni.

A paleo marcipán:
180g hántolt, finomra őrölt mandula
20g meggymagbél liszt
200g xilit porrá őrölve
6 ek víz
1/2 tk mandulaaroma


A hozzávalókat robotgépben egyneműre kevertem, de akár kézzel is lehet gyúrni, a lényeg hogy marcipán massza szerű legyen az eredmény.

A paleo csokikrém:
3 kisebb vagy 2 nagyobb avokádó
3-4 ek kakaó
1 krémesen puha banán
50ml kókuszzsír
2 ek méz
A hozzávalókat összeturmixoltam és betettem pár percre a fagyasztóba, hogy a kókusz zsír megszilárduljon.

Mikor minden eddigivel elkészültem. Megmostam 150g meggyet és kimagoztam. 
A torta összeállítása következett. A megsült lapokat óvatosan kettévágtam, így 4 részt kaptam. Az első lapra a marcipán massza felét kézzel rányomkodtam. (ha ragadna, vizes kézzel próbáld) A második tésztalapra a csoki máz fele került bőven megrakva meggyel. A harmadik lapra a maradék marcipán került, a maradék csokimázzal szintén meggyel együtt. A tetejét ráborítottam és betettem a hűtőbe, míg elkészült a csokimáz.

a paleo csoki mázhoz
200g 85%-os étcsoki
200ml kókusztej
100ml kókuszzsír
1 ek xilit


 
A máz hozzávalóit gőz fölött megolvasztottam, majd mikor a csoki teljesen elolvadt benne a hűtőből kivettem a tortát és nyakon öntöttem vele. Raktam rá díszítésnek a maradék meggyből, pár cseresznye is került középre, az oldalát pedig még dermedés előtt mandula forgáccsal díszítettem.

Tömény csokis, meggyes, mandulás élvezet ez a torta. Apukám mikor felszeletelte bizony bőkezűen bánt a vastagsággal, de azért volt aki elfogyasztotta a sajátját. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése